А зараз я хочу запропонувати мандрівку в минуле. В 5-му класі на уроках зарубіжної літератури ви вивчали казку відомого зарубіжного поета Олександра Сергійовича Пушкіна. Подивіться на зображення, що розміщено на слайді. Це ілюстрація до поеми «Руслан та Людмила».
У лукоморья дуб зелёный,
Златая цепь на дубе том. И днём и ночь кот учёный Всё ходит по цепи кругом.
Идёт направо - песнь заводит, Налево - сказку говорит.
Чи можна вважати останні два рядки фрагмента поеми алгоритмом? (так)
Хто виконавець алгоритму? (кіт)
Яка форма подання цього алгоритму? (словесна)
Чи є цей алгоритм лінійним? (ні)
Чи можна сформулювати останні рядки вірша у вигляді умовного висловлювання? (так, якщо кіт піде направо – пісню співає, якщо кіт піде наліво – казку говорить)
А чи любите ви мультфільми? (так)
За мотивами казок О.С.Пушкіна створено багато мультфільмів. Давайте переглянемо один фрагмент із казки про царя Салтана.
Перегляд мультфільму На слайді показано слова сестриць із мультфільма:
Чи можна сформулювати висловлювання сестриць у вигляді умовного? (так, «Якщо я цариця, то сама на цілий світ наварила б я обід»; «Якщо я цариця, то я б на весь світ сама-одна наткала полотна»; «Якщо я цариця, то я б родила для царя молодця-богатиря»).
Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)
Діти, а ви любите подорожувати? (так)
Тоді я вас запрошую на екскурсію до галявини казок, яка розміщена в м.Ялта. Це відомий музей скульптури і флористики, який містить скульптури героїв різних казок, виконані з різних матеріалів. На вході до цього музею знаходиться камінь з написом «Наліво підеш – коня втратиш, направо підеш – себе не знайдеш, прямо підеш – в казку потрапиш».
Чи можна вважати ці слова алгоритмом? (так)
Хто виконавець цього алгоритму? (людина)
Які умовні висловлювання використовуються в цьому алгоритмі? (Якщо підеш наліво, то коня втратиш; якщо підеш направо, то себе не знайдеш; якщо підеш прямо, то в казку потрапиш)
Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)
Що спільного в цих наведених трьох прикладах?
Прогнозовані відповіді учнів: Ці алгоритми не є лінійними. Вони містять умовне висловлювання. Вони розгалужуються.
Завдання 1. Створити програму у середовищі Скретч за сценарієм: динозавр з’являється в лісі. Якщо він
торкається зазначеного кольору -> вітається, якщо не торкається -> збільшується в розмірі.
Завантажте середовище
Змініть фон сцени, як показано на малюнку.
Змініть спрайт Рудий кіт на спрайт Динозавр.
Складіть програму за зразком:
Перевірте роботу програми. Завершіть роботу з середовищем Скретч.Завдання 2. Створити проект, в якому було б реалізовано розв'язування такої задачі. Пес вирішив з'ясувати, чи знаєте ви таблицю множення. Для цього він кілька разів (наприклад, 5) подасть приклади на множення чисел від 1 до 10 і перевіряти вашу відповідь.
Тема уроку. Загрози
безпеці інформації в автоматизованих системах. Основні джерела і шляхи
реалізації загроз безпеки та каналів проникнення і несанкціонованого доступу до
відомостей та програмного коду. Основні
ненавмисні і навмисні
штучні загрози.
Опрацювати матеріал уроку
Ознайомитись з презентацією.
ЗАВДАННЯ:
Створіть повідомлення (оформлення за бажанням) на одну з тем на вибір:
комп'ютерні віруси та шкідливе програмне забезпечення (Malware);
інтернет-шахрайство;
спам-розсилки;
несанкціонований доступ до інформаційних ресурсів та інформаційно-телекомунікаційних систем;
Тема уроку. Поняття
бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.
З метоюзакріплення вмінь і навичок з теми “Поняття бази даних і систем керування базами даних”; перевірте рівень засвоєння знань з даної теми, виконавши тест та завдання