неділя, 7 лютого 2021 р.

7 клас Урок 22


Тема уроку. Програми з розгалуженням.
 



А зараз я хочу запропонувати мандрівку в минуле. В 5-му класі на уроках зарубіжної літератури ви вивчали казку відомого зарубіжного поета Олександра Сергійовича Пушкіна. Подивіться на зображення, що розміщено на слайді. Це ілюстрація до поеми «Руслан та Людмила».

У лукоморья дуб зелёный,

Златая цепь на дубе том.
И днём и ночь кот учёный
Всё ходит по цепи кругом.

Идёт направо - песнь заводит,
Налево - сказку говорит.

  • Чи можна вважати останні два рядки фрагмента поеми алгоритмом? (так)
  • Хто виконавець алгоритму? (кіт)
  • Яка форма подання цього алгоритму? (словесна)
  • Чи є цей алгоритм лінійним? (ні)
  • Чи можна сформулювати останні рядки вірша у вигляді умовного висловлювання? (так, якщо кіт піде направо – пісню співає, якщо кіт піде наліво – казку говорить)
 А чи любите ви мультфільми? (так)

За мотивами казок О.С.Пушкіна створено багато мультфільмів. Давайте переглянемо один фрагмент із казки про царя Салтана.

Перегляд мультфільму
На слайді показано слова сестриць із мультфільма:

«Якби я була цариця, —

Каже так одна дівиця, —

То сама на цілий світ

Наварила б я обід».

«Якби я була цариця, —

Каже так її сестриця, —

На весь світ сама-одна

Я б наткала полотна».

«Якби я була цариця, —

Третя мовила сестриця, —

Я б родила для царя

Молодця-богатиря».

  • Чи можна вважати слова сестриць алгоритмом? (так)

  • Хто виконавець алгоритму? (людина)
  • Чи можна сформулювати висловлювання сестриць у вигляді умовного? (так, «Якщо я цариця, то сама на цілий світ наварила б я обід»; «Якщо я цариця, то я б на весь світ сама-одна наткала полотна»; «Якщо я цариця, то я б родила для царя молодця-богатиря»).
  • Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)

 Діти, а ви любите подорожувати? (так)

Тоді я вас запрошую на екскурсію до галявини казок, яка розміщена в м.Ялта. Це відомий музей скульптури і флористики, який містить скульптури героїв різних казок, виконані з різних матеріалів. На вході до цього музею знаходиться камінь з написом «Наліво підеш – коня втратиш, направо підеш – себе не знайдеш, прямо підеш – в казку потрапиш».

  • Чи можна вважати ці слова алгоритмом? (так)
  • Хто виконавець цього алгоритму? (людина)
  • Які умовні висловлювання використовуються в цьому алгоритмі? (Якщо підеш наліво, то коня втратиш; якщо підеш направо, то себе не знайдеш; якщо підеш прямо, то в казку потрапиш)
  • Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)

Що спільного в цих наведених трьох прикладах?

Прогнозовані відповіді учнів: Ці алгоритми не є лінійними. Вони містять умовне висловлювання. Вони розгалужуються.



    Додатково



    Завдання: 

    Завдання 1. Створити програму у середовищі Скретч за сценарієм: динозавр з’являється в лісі. Якщо він 
    woods-and-benchторкається зазначеного кольору -> вітається, якщо не торкається -> збільшується в розмірі.

    1. Завантажте середовище
    2. Змініть фон сцени, як показано на малюнку.
    3. Змініть спрайт Рудий кіт на спрайт Динозавр.
    4. Складіть програму за зразком:123
    Перевірте роботу програми.
    Завершіть роботу з середовищем Скретч.

    Завдання 2. Створити проект, в якому було б реалізовано розв'язування такої задачі. Пес вирішив з'ясувати, чи знаєте ви таблицю множення. Для цього він кілька разів (наприклад, 5) подасть приклади на множення чисел від 1 до 10 і перевіряти вашу відповідь.


      або





    Домашнє завдання
    Опрацювати матеріал теми
    Виконати завдання

    Немає коментарів:

    Дописати коментар