Тема уроку. Програми
з розгалуженням.
А зараз я хочу запропонувати мандрівку в минуле. В 5-му класі на уроках зарубіжної літератури ви вивчали казку відомого зарубіжного поета Олександра Сергійовича Пушкіна. Подивіться на зображення, що розміщено на слайді. Це ілюстрація до поеми «Руслан та Людмила».
И днём и ночь кот учёный
Всё ходит по цепи кругом.
Идёт направо - песнь заводит,
Налево - сказку говорит.
На слайді показано слова сестриць із мультфільма:
«Якби я була цариця, —
Каже так одна дівиця, —
То сама на цілий світ
Наварила б я обід».
«Якби я була цариця, —
Каже так її сестриця, —
На весь світ сама-одна
Я б наткала полотна».
«Якби я була цариця, —
Третя мовила сестриця, —
Я б родила для царя
Молодця-богатиря».
Діти, а ви любите подорожувати? (так)
У лукоморья дуб зелёный,
Златая цепь на дубе том.И днём и ночь кот учёный
Всё ходит по цепи кругом.
Идёт направо - песнь заводит,
Налево - сказку говорит.
- Чи можна вважати останні два рядки фрагмента поеми алгоритмом? (так)
- Хто виконавець алгоритму? (кіт)
- Яка форма подання цього алгоритму? (словесна)
- Чи є цей алгоритм лінійним? (ні)
- Чи можна сформулювати останні рядки вірша у вигляді умовного висловлювання? (так, якщо кіт піде направо – пісню співає, якщо кіт піде наліво – казку говорить)
За мотивами казок О.С.Пушкіна створено багато мультфільмів. Давайте переглянемо один фрагмент із казки про царя Салтана.
Перегляд мультфільмуНа слайді показано слова сестриць із мультфільма:
«Якби я була цариця, —
Каже так одна дівиця, —
То сама на цілий світ
Наварила б я обід».
«Якби я була цариця, —
Каже так її сестриця, —
На весь світ сама-одна
Я б наткала полотна».
«Якби я була цариця, —
Третя мовила сестриця, —
Я б родила для царя
Молодця-богатиря».
- Чи можна вважати слова сестриць алгоритмом? (так)
Хто виконавець алгоритму? (людина)- Чи можна сформулювати висловлювання сестриць у вигляді умовного? (так, «Якщо я цариця, то сама на цілий світ наварила б я обід»; «Якщо я цариця, то я б на весь світ сама-одна наткала полотна»; «Якщо я цариця, то я б родила для царя молодця-богатиря»).
- Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)
Діти, а ви любите подорожувати? (так)
Тоді я вас запрошую на екскурсію до галявини казок, яка розміщена в м.Ялта. Це відомий музей скульптури і флористики, який містить скульптури героїв різних казок, виконані з різних матеріалів. На вході до цього музею знаходиться камінь з написом «Наліво підеш – коня втратиш, направо підеш – себе не знайдеш, прямо підеш – в казку потрапиш».
- Чи можна вважати ці слова алгоритмом? (так)
- Хто виконавець цього алгоритму? (людина)
- Які умовні висловлювання використовуються в цьому алгоритмі? (Якщо підеш наліво, то коня втратиш; якщо підеш направо, то себе не знайдеш; якщо підеш прямо, то в казку потрапиш)
- Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)
Що спільного в цих наведених трьох прикладах?
Прогнозовані відповіді учнів: Ці алгоритми не є лінійними. Вони містять умовне висловлювання. Вони розгалужуються.Додатково
Завдання:
Завдання 1. Створити програму у середовищі Скретч за сценарієм: динозавр з’являється в лісі. Якщо він
торкається зазначеного кольору -> вітається, якщо не торкається -> збільшується в розмірі.- Завантажте середовище
- Змініть фон сцени, як показано на малюнку.
- Змініть спрайт Рудий кіт на спрайт Динозавр.
- Складіть програму за зразком:
Завершіть роботу з середовищем Скретч.Завдання 2. Створити проект, в якому було б реалізовано розв'язування такої задачі. Пес вирішив з'ясувати, чи знаєте ви таблицю множення. Для цього він кілька разів (наприклад, 5) подасть приклади на множення чисел від 1 до 10 і перевіряти вашу відповідь.
Опрацювати матеріал теми
Виконати завдання
Немає коментарів:
Дописати коментар