понеділок, 8 лютого 2021 р.

Безпечний Інтернет

 Виконати тест за посиланням http://learningapps.org/watch?v=px1q9w5tk16

Булінг (англ. bullying) – залякування, переслідування, знущання, глузування й інші дії – які здатні налякати, принизити й іншим чином негативно впливати на дитину.

Цей вид насильства набув широкого поширення в
середовищі підлітків. Вони створюють сайти, присвячені одноліткам, які з тих чи інших
причин стають «ізгоями», розміщують компрометуючі їх фотографії, надсилають анонімні образливі та загрозливі повідомлення, розпускають непристойні чутки.
 Іноді сцени знущання знімаються на фото – або відеокамеру і потім поширюються через Інтернет.



Грумінг (англ. grooming) – входження в довіру до дитини з метою її схилення до будь-якого брутального поводження, в тому числі і в сексуальному плані.

Злочинці найчастіше встановлюють контакти з підлітками в чатах або на форумах. Зазвичай вони добре обізнані із захопленнями сучасної молоді і без особливих зусиль підтримують бесіди. Вони знаходять співрозмовників, які чимось засмучені або шукають підтримки, співчувають їм, потім пропонують перейти в більш відокремлене віртуальне місце спілкування. Поступово втягують їх в обговорення інтимних питань. Потім пропонується зустрічі в реальному світі. 



Мобінг (від англійського mob – натовп) – психологічні
утиски, переважно групові, працівника з боку роботодавця або
інших працівників, що включають у себе постійні негативні
висловлювання, постійну критику на адресу працівника,
його соціальну ізоляцію усередині організації, виключення з його
службових дій соціальних 
контактів, поширення про працівника
свідомо неправдивої інформації тощо.

Термін ввів в психологію груп доктор Ханц Лейман, який вперше
провів дослідження мобінга на робочих місцях у Швеції на початку
1980-х.
 Мобінг виражається в різних формах, і розвиток
Інтернету породило чергову – мобінг в соціальних мережах.
 

За наслідками мобінг в Інтернеті нічим не відрізняється від
реального життя. Особливо чутливі люди переживають цькування
дуже важко, аж до суїциду. 
Особливо це явище небезпечно для
дітей, які в силу незрілості психіки близько до серця сприймають
знущання однолітків. 
Уже є приклади дитячих самогубств на цьому
грунті. 


Фíшинг (англ. phishing [‘fiʃiŋ] від fishing — рибальство) —
вид 
шахрайства, метою якого є виманювання у довірливих або
неуважних користувачів мережі персональних даних клієнтів
 
онлайнових аукціонів, сервісів з переказування або обміну валюти, 
інтернет-магазинів. 

Шахраї використовують усілякі виверти, які найчастіше
змушують користувачів самостійно розкрити конфіденційні
 дані 
– наприклад, посилаючи електронні листи із пропозиціями
підтвердити реєстрацію облікового запису, що
містять посилання на веб-сайт в Інтернеті, зовнішній вигляд якого
повністю копіює
 дизайн відомих ресурсів.

Фішинг – один з різновидів соціальної інженерії, заснований на
незнанні користувачами основ мережевої безпеки. Зокрема,
багато хто не знає простого факту: сервіси не розсилають
листів з проханнями повідомити свої облікові дані, пароль та інше.

Для захисту від фішингу виробники основних інтернет-браузерів
домовилися про застосування однакових способів інформування
користувачів про те, що вони відкрили підозрілий сайт, який
може належати шахраям. Нові версії браузерів вже володіють
такою можливістю, яка відповідно іменується «антифішинг»


Захисти свої гроші



 Захисти свою персональну інформацію







Навчальні курси

 Національна онлайн-платформа з цифрової грамотності

Джерело: https://osvita.diia.gov.ua/courses

Відео з інтерв’ю містять огляди щодо сучасного стану безпеки в Інтернеті та поради щодо безпечної поведінки в Інтернеті. Курси та відео можуть бути використані під час освітніх заходів з представниками та представницями професійних спільнот та можуть буди рекомендовані для перегляду батькам та особам, які їх замінюють.

 

Посібник з протидії мови ненависті «Закладинки»

Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.

Джерело: https://goo.gl/GZNQYf

 

РЕСУРСИ ДО ЗАХОДІВ ДО ДНЯ ПРАВ ЛЮДИНИ

Рекомендуємо переглянути рекомендації – WWW_методрекомендації (BetterInternetCentre)

 

Новий курс від Мінцифри про кібербезпеку "Кіберняні".

Посилання: https://osvita.diia.gov.ua/courses/cybernanny

 

Довідник для батьків “Створюємо онлайн-простір разом з дітьми” від проєкту #stop_sexting: 

https://stop-sexting.in.ua/wp-content/uploads/2020/06/dovidnyk-dlya-batkiv.pdf

 

Корисні підказки

 Увага, безпечний Інтернет!



неділя, 7 лютого 2021 р.

8 клас Урок 33

 Тема уроку. Поняття мови програмування. Складові мови програмування.

Історія мов програмування






7 клас Урок 22


Тема уроку. Програми з розгалуженням.
 



А зараз я хочу запропонувати мандрівку в минуле. В 5-му класі на уроках зарубіжної літератури ви вивчали казку відомого зарубіжного поета Олександра Сергійовича Пушкіна. Подивіться на зображення, що розміщено на слайді. Це ілюстрація до поеми «Руслан та Людмила».

У лукоморья дуб зелёный,

Златая цепь на дубе том.
И днём и ночь кот учёный
Всё ходит по цепи кругом.

Идёт направо - песнь заводит,
Налево - сказку говорит.

  • Чи можна вважати останні два рядки фрагмента поеми алгоритмом? (так)
  • Хто виконавець алгоритму? (кіт)
  • Яка форма подання цього алгоритму? (словесна)
  • Чи є цей алгоритм лінійним? (ні)
  • Чи можна сформулювати останні рядки вірша у вигляді умовного висловлювання? (так, якщо кіт піде направо – пісню співає, якщо кіт піде наліво – казку говорить)
 А чи любите ви мультфільми? (так)

За мотивами казок О.С.Пушкіна створено багато мультфільмів. Давайте переглянемо один фрагмент із казки про царя Салтана.

Перегляд мультфільму
На слайді показано слова сестриць із мультфільма:

«Якби я була цариця, —

Каже так одна дівиця, —

То сама на цілий світ

Наварила б я обід».

«Якби я була цариця, —

Каже так її сестриця, —

На весь світ сама-одна

Я б наткала полотна».

«Якби я була цариця, —

Третя мовила сестриця, —

Я б родила для царя

Молодця-богатиря».

  • Чи можна вважати слова сестриць алгоритмом? (так)

  • Хто виконавець алгоритму? (людина)
  • Чи можна сформулювати висловлювання сестриць у вигляді умовного? (так, «Якщо я цариця, то сама на цілий світ наварила б я обід»; «Якщо я цариця, то я б на весь світ сама-одна наткала полотна»; «Якщо я цариця, то я б родила для царя молодця-богатиря»).
  • Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)

 Діти, а ви любите подорожувати? (так)

Тоді я вас запрошую на екскурсію до галявини казок, яка розміщена в м.Ялта. Це відомий музей скульптури і флористики, який містить скульптури героїв різних казок, виконані з різних матеріалів. На вході до цього музею знаходиться камінь з написом «Наліво підеш – коня втратиш, направо підеш – себе не знайдеш, прямо підеш – в казку потрапиш».

  • Чи можна вважати ці слова алгоритмом? (так)
  • Хто виконавець цього алгоритму? (людина)
  • Які умовні висловлювання використовуються в цьому алгоритмі? (Якщо підеш наліво, то коня втратиш; якщо підеш направо, то себе не знайдеш; якщо підеш прямо, то в казку потрапиш)
  • Чи буде цей алгоритм лінійним? (ні)

Що спільного в цих наведених трьох прикладах?

Прогнозовані відповіді учнів: Ці алгоритми не є лінійними. Вони містять умовне висловлювання. Вони розгалужуються.



    Додатково



    Завдання: 

    Завдання 1. Створити програму у середовищі Скретч за сценарієм: динозавр з’являється в лісі. Якщо він 
    woods-and-benchторкається зазначеного кольору -> вітається, якщо не торкається -> збільшується в розмірі.

    1. Завантажте середовище
    2. Змініть фон сцени, як показано на малюнку.
    3. Змініть спрайт Рудий кіт на спрайт Динозавр.
    4. Складіть програму за зразком:123
    Перевірте роботу програми.
    Завершіть роботу з середовищем Скретч.

    Завдання 2. Створити проект, в якому було б реалізовано розв'язування такої задачі. Пес вирішив з'ясувати, чи знаєте ви таблицю множення. Для цього він кілька разів (наприклад, 5) подасть приклади на множення чисел від 1 до 10 і перевіряти вашу відповідь.


      або





    Домашнє завдання
    Опрацювати матеріал теми
    Виконати завдання

    10 кас Урок 4 ІБ

     

    Тема уроку. Основні ненавмисні і   навмисні штучні загрози



    10 клас Урок 3 ІБ

     

    Тема уроку. Загрози безпеці інформації в автоматизованих системах. Основні джерела і шляхи реалізації загроз безпеки та каналів проникнення і несанкціонованого доступу до відомостей та програмного коду.
    Основні ненавмисні і навмисні штучні загрози.  


    Опрацювати матеріал уроку

           

    Ознайомитись з презентацією.

    ЗАВДАННЯ:

    Створіть повідомлення (оформлення за бажанням) на одну з тем на вибір:

    • комп'ютерні віруси та шкідливе програмне забезпечення (Malware);

    • інтернет-шахрайство;

    • спам-розсилки;

    • несанкціонований доступ до інформаційних ресурсів та інформаційно-телекомунікаційних систем;

    • бот-мережі (botnet);

    • DDoS-атаки (Distributed Denial of Service);

    • крадіжка коштів;

    • «крадіжка особистості» (Identity Theft)