Тема уроку. Визначальні риси підприємництва. Функції підприємництва. Найвідоміші підприємці світу. Основні форми підприємництва та їх класифікація
Підприємництво — це вільна, самостійна та ініціативна господарська діяльність громадян, спрямована на отримання прибутку і здійснюється на власний ризик.
Якщо діяльність осіб не пов'язана з отриманням прибутку, то вона не може вважатися підприємницькою. Можливість і обов'язковість отримання певного зиску — головне, що вирізняє підприємця серед інших агентів суспільно корисної діяльності.
Визначальні риси підприємництва
Підприємець — самостійний агент ринку, котрий діє на свій страх і ризик, під особисту відповідальність за результати бізнесової діяльності.
Риси підприємця (за Й. Шумпетером):
- 1) намагання виготовляти нові блага або надавати нові якості благам, які виробляють;
- 2) прагнення до освоєння нового ринку збуту;
- 3) використання нових видів сировини або напівфабрикатів, запровадження нових методів виробництва;
- 4) здійснення відповідної реорганізації виробництва.
Умови успіху підприємницької діяльності
Сторінками історії
Найвідоміші підприємці світу
Це цікаво
Наймолодші підприємці світу
• Марк Цукерберг, навчаючись у Гарварді, створив програмне забезпечення, яке стало найпопулярнішою у світі соціальною мережею Facebook. Згодом Цукерберг залишив коледж і став генеральним директором компанії. Сьогодні Facebook налічує 500 млн користувачів і є одним з найуспішніших веб-сайтів за всю історію інтернету, а Марк Цукерберг є наймолодшим в історії мільярдером.
• Джейсон О'Ніл — імовірно, найуспішніший бізнесмен віком до 10 років. У 9 років він придумав Pencil Bugs — кумедні насадки у вигляді жучків на кінець олівця, фломастера або ручки. Ці жучки, що обвивають олівці своїми чорними тільцями, з антенами і маленькими очима, були знімними, щоб можна було користуватися гумкою.
• Фрейзер Доерті з Шотландії почав виготовляти джеми у віці 14 років і вже у 16 років залишив школу, щоби працювати над своїм джемовим бізнесом на повну силу. Сьогодні його компанія SuperJam продає близько 500 тис. банок на рік, що становить майже 10 % ринку джему Великобританії.
• У 1965 р. Фред Де Люка розпочав ресторанний бізнес Subway у 17 років, щоб заробити на навчання в коледжі. Спочатку він відкрив кіоск з продажу сандвічів. Сучасний Subway — це мережа ресторанів швидкого обслуговування, яка налічує 33 455 закладів по всьому світу і працює за принципом франчайзингу.
• Мет Мулленвег почав створювати WordPress у віці 19 років. Також він створив Automattic (бізнес-проект на основі WordPress) і знаменитий Akismet — для боротьби зі спамом. У віці 24 років цей талановитий програміст звільнився з компанії CNET для того, щоб повністю зосередитися на розробці блогового двигуна WordPress.
• Ваніс Букхольц, 13-річний бізнесмен із Каліфорнії у 7 років відкрив підприємство з утилізації сміття My ReCycler і став наймолодшим еко-підприємцем в історії. Ганяючи містом на велосипеді з причепом, хлопець збирає сміття і відвозить його додому для сортування, розкладаючи на категорії: скло, метал, пластмаса. У міру накопичення вторсировини вантажівка відвозить її на сміттєпереробний завод. За 5 років підприємство My ReCycler зібрало 3,5 тонни сміття.
• Виходець з Індії Сухас Гопінат у 14 років заснував компанію Globals Inc., що спеціалізується на створенні веб-додатків, програмних продуктів для шкіл, веб-дизайні та наданні аутсорсингових послуг, і потрапив до Книги рекордів Гіннеса як наймолодший голова ради директорів і веб-розробник. Нині офіси Globals Inc. є в 11 країнах світу, а щорічний оборот компанії становить понад $ 100 млн.
• 16-річна американка Ліндсей Філіпс придумала випускати шльопанці зі змінними ремінцями — однотонними та строкатими, на ґудзиках та застібках-«липучках». Виявилося, що це не лише зручно, а й вигідно. Нині в компанії Lindsay Phillips, яку у 2007 р. організувала юна підприємниця, працює 35 співробітників, а її дохід становить близько 30 млн доларів на рік. Вартість пари шльопанців становить $ 35, а додаткових ремінців — $ 12.
Немає коментарів:
Дописати коментар