середа, 25 листопада 2020 р.

11 клас Урок 11

 Тема уроку. Створення БД, таблиць та наповнення їх інформацією.

Повторимо вивчене на минулих уроках

Завдання та критерії оцінювання

  •  На оцінку "6" запишіть у зошит теорію, що подана нижче
  •  На оцінку "9" зробіть на своєму комп'ютері базу даних "Бібліотека"(відео 1) і зв'яжіть її (відео 2)
  •  На оцінку "12" зробіть базу даних і запишіть теорію у зошит

Система управління базами даних – це комплекс програмних і мовних засобів, необхідних для структуризації інформації, розміщення її в таблицях, обробки баз даних і підтримки їх в актуальному стані. Основні функції СУБД — це визначення даних (опис структури баз даних), обробка даних і управління даними.

Реляційна база даних є множиною взаємозв'язаних таблиць, кожна з яких містить інформацію про об'єкти певного типу.

Таблиця – регулярна структура, що складається із кінцевого набору одно типових записів.

Microsoft Access є настільною СУБД реляційного типу, яка має всі необхідні засоби для виконання перерахованих вище функцій. Перевагою Microsoft Access є те, що вона має дуже простий графічний інтерфейс, який дозволяє не тільки створювати власну базу даних, але і розробляти прості і складні додатки.

У файлі бази даних Microsoft Access використовують такі типи об’єктів:

·        таблиці для зберігання даних;

·        запити для пошуку та виявлення необхідних даних;

·        форми для перегляда, додавання і зміни даних в таблицях;

·        звіти для аналізу і друку даних у певному форматі.

Microsoft Access 2010 зберігає всі об’єкти бази даних в одному файлі (з розширенням .accdb), хоча і розподіляє їх по різних таблицях. Можна створити скільки завгодно таблиць, використовуючи описані нижче правила.

Основою бази даних є таблиці, в яких зберігаються дані про сутності предметної області. Існує декілька способів створення таблиць Microsoft Access 2010:

  1. створення нової порожньої таблиці;
  2. створення таблиці на основі списку на вузлі SharePoint;
  3. створення таблиці за допомогою імпорту зовнішніх даних;
  4.  створення таблиці за допомогою конструктора.
Для створення нової порожньої таблиці потрібно вибрати на другій вкладці стрічки Создание пункт Таблица. На екрані з’явиться порожня таблиця з двома стовбцями: Код іДобавить поле. Поле Код вміщує в себе унікальний номер кожного рядка цієї таблиці і заповнюється автоматично по мірі додавання записів в таблицю. Для стовпця Добавить поле привласнюється своє ім’я.

Кожне поле характеризується такими властивостями:

· довжина — кількість даних у символах. Від довжини поля залежить, які дані можуть міститися в ньому;

· ім'я — ідентифікатор даних. В одній базі даних не може бути двох полів з однаковими іменами. Крім того, усередині імені забороняється використовувати символи!,.,[,]';

· тип даних — характеристика даних, від якої залежить перелік операцій, які можна застосовувати до даного поля.

Серед типів даних Access є спеціальний тип – Счетчик. В поле цього типу Access автоматично нумерує рядки таблиці у зростаючій послідовності. Редагувати значення такого поля неможна.

Для більш детальної розробки таблиці з встановленням визначених властивостей полів слід використовувати створення таблиці за допомогою конструктору. В режимі Конструктора таблиць задаються імена, типи і властивості полів для таблиці. Кожний рядок в стовбці Тип даних є полем зі списком, елементами якого є типи даних Access. Тип поля визначається характером даних, що до нього заносяться.

Програма підтримує роботу з такими типами даних

Текстові — для запису даних у вигляді одного рядка алфавітно-цифрових комбінацій (тексту) довжиною до 256 символів.

Поле MEMO — для запису даних у вигляді багатьох рядків алфавітно-цифрових комбінацій (тексту), довжиною до 65 535 символів.

Числовий — для запису даних у вигляді числа будь-якого типу (програмою пропонується широкий вибір форматів для запису чисел: ціле, дійсне, дробове, з плаваючою комою тощо).

Дата/час — для запису даних у вигляді дат і/або часу (про­грамою пропонується широкий вибір форматів для запису дат та часу).

Грошовий — для запису даних у вигляді числа в грошових одиницях (програмою пропонується широкий вибір форматів для запису у доларах, гривнях або будь-якій іншій поширеній валюті).

Лічильник — для запису даних у вигляді числа, що вводить­ся автоматично (з уведенням кожного нового запису таке число нарощується на 1).

Логічний — для запису даних у вигляді логічного виразу, що може набувати одного з двох значень true (істина) або false(хиба) і застосовується в логічних операціях. Довжина такого поля — 1 байт.

Поле об'єкта OLE — для запису даних у вигляді об'єктів, які можуть містити файли малюнків, звукові файли, файли відео-кліпів тощо.

Гіперпосилання — для запису даних у вигляді посилання з одного об'єкта на інший (гіперпосилання може вказувати на веб-сторінку, адресу електронної пошти, зовнішній файл з документом Microsoft Office. Наприклад, файли таблиць MS Excel, файли документів MS Word).

Вычисляемое поле —  Обирається, коли необхідно заповнення результатами розрахунку формули, яка використовує одне або декілька полів у тій же таблиці

Мастер подстановок — Обирається у тому випадку, коли потрібно в одній таблиці відобразити зміст іншої таблиці

Кожне поле має індивідуальний набір властивостей, за якими можна встановити, як повинні зберігатися, відображатися і оброблятися дані. Набір властивостей поля залежить від обраного типу даних. Для визначення властивостей поля використовується бланк Свойства поля у нижній частині вікна конструктора таблиць

Переглянути відео про створення БД "Бібліотека"

Відео 1



Внесіть зміни за рекомендаціями у відео: 
1) Встановіть первинні ключові поля у таблиці.
2) Встановіть зовнішні ключі у таблиці.
3) Додайте зв'язки до таблиць у схему даних.
4) Заповніть таблиці даними. Скористайтеся файлом Дані.xlsx. Для копіювання даних виділіть весь стовпчик в таблиці Excel, скопіюйте і вставте в 
Access, виділивши заголовок поля
5) Таблицю "Видача" заповніть на свій розсуд не менше 10 записів.

Відео 2


Встановлення та змінення первинного ключа

  1. Виберіть таблицю, у якій потрібно встановити або змінити первинний ключ. На вкладці Главная у групі Режимы натисніть кнопку Вид і виберіть пункт Конструктор.
  2. На бланку таблиці виберіть поле або поля, які слід використовувати як первинний ключ. Щоб вибрати одне поле, клацніть маркер виділення рядка для потрібного поля. Щоб вибрати кілька полів, клацніть маркер виділення рядка для кожного поля, утримуючи клавішу CTRL.
  3. На вкладці Конструктор у групі Сервис натисніть кнопку Ключове поле. Ліворуч від поля або полів, указаних як первинний ключ, відобразиться індикатор ключа.
  4. У разі збереження нової таблиці, у якій не встановлено первинний ключ, програма Access запропонує створити нове поле для первинного ключа. Якщо натиснути кнопку Так, програма Access створить поле ідентифікатора з типом даних "Автонумерація", щоб кожний запис мав унікальне значення. Якщо в таблиці вже є поле з типом "Автонумерація", програма Access використовуватиме його як первинний ключ. Якщо натиснути кнопку Ні, поле не буде додано й первинний ключ не буде встановлено.
Що таке поле підстановки?

Поле підстановки – це поле в таблиці, значення якого видобуваються з іншої таблиці або запита. За можливості поля підстановки потрібно створювати за допомогою майстра підстановок. Він спрощує процес, автоматично заповнює відповідні властивості поля та створює належні зв’язки в таблиці.
Створення поля підстановки в режимі конструктора
Відкрийте таблицю в режимі Конструктора.
У першому доступному пустому рядку клацніть клітинку в стовпці Ім’я поля, а потім введіть ім’я поля підстановки.
У стовпці Тип даних клацніть стовпець цього рядка, натисніть стрілку, а потім виберіть у розкривному списку пункт Майстер підстановок.
Примітка Залежно від вибраних параметрів майстер підстановок створює списки трьох типів: поля підстановки, поля зі списком значень і багатозначні поля.
Виконайте в майстрі такі дії:
  1. На першій сторінці виберіть параметр У полі підстановки мають бути значення з іншої таблиці чи запиту та клацніть Далі
  2. На другій сторінці виберіть таблицю або запит зі значеннями та клацніть Далі. 
  3. На третій сторінці виберіть одне або кілька полів і клацніть Далі. 
  4. На четвертій сторінці виберіть порядок сортування для полів, що відображатимуться зі списками, і клацніть Далі. 
  5. На п’ятій сторінці налаштуйте ширину стовпця, щоб значення легко читалися, після чого клацніть Далі
  6. На шостій сторінці введіть нове або залиште наявне ім’я поля, виберіть Активувати цілісність даних, потім – Каскадне видалення або Обмежити видалення, після чого клацніть Готово. 
  7. Збережіть внесені зміни.

Домашнє завдання. Закінчити створення бази двних БІБЛІОТЕКА

Немає коментарів:

Дописати коментар