четвер, 21 січня 2021 р.

11 клас Урок 35-36

 
Тема уроку. Історія креслення. Графічні конструкторські документи: креслення і схеми. Призначення графічних документів у практичній діяльності людей.


Креслення - своєрідна графічна мова; така мова інтернаціональна. Він зрозумілий будь-якій технічно грамотній людині незалежно від того, на якій мові, він говорить. Часто креслення називають ще графічним засобом передачі інформації, оскільки він є дуже лаконічним засобом вираження технічної думки.

Створення і впровадження нової техніки у всіх галузях народного господарства, прискорення науково-технічного прогресу країни неможливі без знання правил побудови і читання креслень.

Креслення пересилають із заводу на завод, з країни в країну. Людина будь-якої спеціальності, якщо уміє читати креслення, зрозуміє їх, вивчить по них пристрій самої складної машини. Тому, щоб стати технічно грамотною людиною, треба добре знати креслення.

Але креслення потрібні не тільки в техніці. Вони є постійними супутниками багатьох професій людини. По кресленнях зводять житлові будівлі, будують дамби, шахти, електростанції, прокладають і шосейні залізниці. По кресленнях виготовляють одяг, шиють взуття, роблять меблі, озеленюють міста і селища. Креслення потрібні лікарю для вивчення складної медичної техніки. Креслення потрібні і в школі при вивченні фізики, математики, геометрії.

Щоб оволодіти технікою, стати кваліфікованим робочим, сільським механизатором або інженером, треба уміти читати креслення.

Відомості про оточуючи нас предмети і предметах проектованих можна передати різними засобами: описом, фотографією, малюнком і т. п. Однак найбільш точно і наочно передати особливості конструкції, форму і розміри предметів можна тільки за допомогою креслення.
Подивіться на малюнок, на ньому показаний сучасний реактивний винищувач


Такий літак збирають з декількох тисяч деталей і складальних одиниць, а для цього необхідно виконати більше 30 000 креслень різної складності.
Роль креслень у житті і в сучасному виробництві неможливо переоцінити. Все або майже все, що створено людством: будівлі, в яких ми живемо, працюємо і проводимо дозвілля; засоби транспорту, на яких ми їздимо; одяг та взуття, які ми носимо; телевізори і радіо, які доставляють нам інформацію, і багато іншого - створювалося за заздалегідь розробленим кресленнями.
Креслення є основними конструкторськими документами. В окремо, або в поєднанні з іншими графічними і текстовими документами вони визначають устрій виробу і містять, як правило, всі дані, необхідні для розробки і виготовлення виробів, а також для їх контролю, приймання, експлуатації і ремонту.
Креслення є найважливішим засобом, що сприяє технічному прогресу. Тому знання основних правил креслення, вміння читати креслення і виконувати нескладні графічні роботи необхідні кожній освіченій людині і є неодмінною умовою високої загальної і технічної культури.
Виконують креслення за допомогою спеціальних креслярських інструментів за певними правилами. Для разового використання креслення можна виконувати від руки і «на око». Такі креслення називають ескізними, або ескізами.
Без застосування креслярських інструментів виконують і наочні зображення (аксонометрію), їх називають технічними малюнками.
Залежно від змісту, креслення підрозділяють на наступні: креслення деталей, складальні креслення, креслення загального вигляду, монтажні та ін.  За кресленнями деталей виготовляють елементарні частини виробів - деталі; за складальними кресленнями збирають з них вироби, а керуючись монтажними кресленнями, встановлюють (монтують) вироби на робочих місцях.
У практиці застосовують також схеми - графічні документи, на яких складові виробів та зв'язки між ними показують за допомогою умовних зображень, або позначень.
Щоб креслення і схеми були зрозумілі всім, прийняті єдині правила їх виконання та оформлення. Ці правила встановлені державними стандартами "Єдина система конструкторської документації" (ЄСКД). Правила обов'язкові для всіх підприємств, організацій та осіб. Порушення їх може призвести до браку і аварій на виробництві.
Домашнє завдання
1. Опрацювати матеріал уроку
2. Виконати вправу


ДЛЯ ДОДАТКОВОГО ОПРАЦЮВАННЯ



Немає коментарів:

Дописати коментар