субота, 11 квітня 2020 р.

9 клас Урок 58-60

Тема уроку: "Опрацювання даних"

У ході розв’язування компетентнісної задачі важливим є вибір ефективного програмного середовища для реалізації комп’ютерної моделі задачі. До вашої уваги пропонується 9 компетентнісних задач. Які програмні засоби найбільш ефективні для реалізації комп’ютерних моделей задач? (Текстовий процесор, графічний редактор, редактор презентацій, редактор публікацій, табличний процесор, онлайн конструктор сайтів, середовище програмування.)
Розв’язати компетентнісну задачу (за вибором учня).
Компетентнісні задачі
Завдання 1. «Дні цікавої науки»
Для підготовки до проведення днів цікавої науки у школі ви з однокласниками вирішили створити збірку ресурсів Інтернету, що містять цікаві досліди, вироби з підручних матеріалів, які демонструють закономірності, вивчені на уроках фізики, хімії, біології тощо. Збірка має містити зображення, відео та посилання на тематичні сайти, інструкції для створення моделі власними руками чи проводити експерименти без шкоди здоров'ю та без затрат коштів. Зауважте, що під час формування збірки слід дотримуватись авторських прав.
1.  Оберіть форму подання збірки ресурсів, яка буде зручна для використання учнями класу. Створіть збірку у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. 
2.Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-наука

Завдання 2. «Оновлюємо комп'ютерний клас»
Учні 9 класу вирішили звернутись до адміністрації школи про необхідність доукомплектування комп'ютерного класу своєї школи. Для цього вони планують визначити, які апаратні засоби, встановлені у класі, потребують заміни, де можна придбати комплектуючі та за яку мінімальну вартість. Окрім цього, учні планують запропонувати замінити програмне забезпечення, яке необхідне для навчання, на відповідне за призначенням, але яке поширюється з ліцензією вільного використання.
1.  Оберіть форму подання звернення, яке буде зручним для перегляду адміністрацією школи. Створіть звернення у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, що буде доступний учням класу.
Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-комп'ютери
                     
Завдання 3. «Інтернет і наше життя»
Після роботи з інтернет-сервісом про еволюцію Інтернету за адресою http://evolutionofweb.appspot.com/?hl=ru для проведення Всесвітнього дня Інтернету в школі учні 9 класу вирішили створити комп'ютерну модель, яка демонструє, як змінювалося їхнє життя разом зі зміною Інтернету. Для цього вони планують створити лінію часу, де розмістити власні фотографії, малюнки ґаджетів і програм, які вони використовували, як зростали їхні власні інформаційні потреби в користуванні мережевими послугами.
1.  Оберіть форму подання моделі, що дасть змогу реалізувати заплановане. Створіть модель у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу.
2.Заповніть таблицю виконання завдання файл Таблиця-модель.
Завдання 4. «Комп'ютерні віруси»
Для проведення Дня безпечного Інтернету у школі учні 9 класу вирішили створити комп'ютерну модель, яка демонструє шкідливий вплив комп'ютерних вірусів та способи захисту від таких загроз. Для цього учні планують створити графічний образ кожного з відомих їм вірусів, «оживити» дії вірусів та озвучити можливі результати від імені програм і комп'ютера, які підлягають вірусній атаці.
1.  Оберіть форму подання моделі, що дасть змогу реалізувати заплановане. Створіть модель у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. 
2.Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-віруси.
Завдання 5. STEM-центр
Учні вашої школи вирішили облаштувати STEM-центр і представити свою ідею адміністрації та батьківському комітету школи. Вони запропонували вам долучитися до проекту. Ви вирішили пояснити, що означають літери S, Т, Е, М у його назві, та як організовані такі центри в Україні та світі. Для такого центру ви плануєте розробити сайт, розмістити на ньому логотип STEM-центру, тому вам слід розробити карту структури сайта, а для організації зворотного зв'язку із центром, реєстрації на заняття ви також маєте розробити форму реєстрації. Для придбання обладнання для центру ви створюєте кошторис, розрахунки для якого будете здійснювати у проекті, написаному мовою програмування.
1.  Оберіть форму подання своєї ідеї, що дасть змогу продемонструвати всі знайдені відомості та напрацьовані матеріали. Створіть представлення ідеї у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу. 
2. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-STEM.
Завдання 6. Smart City

Переглядаючи матеріали сайта http://forum.e.gov.ua/itdir2/ ви дізнались, що в Україні декілька міст має цікавий досвід реалізації проекту Smart City. Таке «розумне» місто чи село ви плануєте запропонувати створити громаді свого населеного пункту. Для цього вам потрібно розробити інформаційні матеріали, в яких подати пояснення, що таке Smart City, навести 5 ознак такого «розумного» міста чи села, навести приклади реалізації проекту в 5 населених пунктах України, 5 містах Європи та 5 містах у світі. Створіть власні пропозиції щодо побудови Smart City у вашому населеному пункті у вигляді дорожньої карти реформи.
1.  Оберіть форму подання своїх матеріалів, що дасть змогу продемонструвати всі знайдені відомості та напрацьовані матеріали. Створіть представлення матеріалів у вибраному середовищі. Організуйте спосіб розміщення матеріалів, який буде доступний учням класу.
2. Заповніть таблицю виконання завдання – файл Таблиця-SMART

Критерії оцінювання виконання завдання
         Учень зрозумів умову завдання – приступив до виконання завдання, визначив дані, необхідні для розв’язування задачі, – 1 бал.
         Учень вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку – вказано URL-адреси однієї або кількох пошукових служб, URL-адреси сайтів, на яких знайдено необхідні дані, – 2 бали.
         Учень вміє здійснювати пошук в Інтернеті – вказано правильно ключові слова для пошуку потрібних відомостей – 1 бал.
         Учень вміє створювати електронні таблиці – 2 бали.
    Учень вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату – правильно визначено, яку діаграму доцільно побудувати, – 1 бал.
         Учень вміє знаходити стратегію розв’язування задачі – визначено оптимальну кількість слайдів та доцільне розміщення обґрунтування – 2 бали.
         Учень вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв’язування конкретного завдання – правильно зроблено й обґрунтовано висновки та рекомендації щодо подорожі – 2 бали.
         Учень правильно обирає засіб для розв’язування завдання та подання даних – правильно вказано програмне забезпечення, яким користувався учень, – 1 бал.
Критерії аналізу підсумкового документа
                                      (по 2 бали за кожний пункт)
        Учень уміє структурувати потрібні дані для пошуку розв’язку – потрібні дані подано у зручному для сприйняття й аналізу вигляді.
      Учень пояснює критерії добору даних і результатів – вказано чіткі критерії добору результатів.
         Подано наочну форму порівняння результатів – тип діаграми відповідає завданню.
         Документ структуровано з метою підвищення переконливості висновків – презентація має правильний зміст, чітку, логічну структуру, посилання на інтернет-ресурси.
         Документ оформлено акуратно та з  дотриманням усіх  вимог до нього – вдало підібрано елементи оформлення (шрифт, тло, графіка, слайди презентації не перевантажено матеріалом).
     Враховано особливість призначення презентації – мова,  грамотність, логічність побудови.

Домашнє завдання
Підручник § 31 ст. 215-216
Розв’язати компетентнісну задачу (за вибором учня)

Немає коментарів:

Дописати коментар