субота, 10 квітня 2021 р.

8 клас Урок 57

Тема уроку. Графічне відображення даних засобами мови програмування. Відображення рисунків із зовнішніх файлів(Повторення)

Організаційний момент 

ГОДИНА КОДУ
Кожен учень повинен мати можливість вивчати інформатику. Вона допомагає розвивати навички розв'язання задач, логіку та творчість. Розпочинаючи вивчення рано, учні отримують основу для успіху в будь-якій кар'єрі 21 століття.
Кожен може прийтяти участь у Годині коду в будь-який час. Підручники доступні протягом усього року. Доступність підручників та навчальних програм на сайті https://studio.code.org без часових обмежень. 
Година коду проводиться громадською організацією Code.org, яка має на меті поширення інформатики у школах.                                                           

Розминка (Логічні задачі) 

Юзер Вася Чайник вирішив придбати собі комп’ютер. Hовый комп’ютер коштує у фірмі 1000 у.о. Але, оскільки у Васі вже був блок живлення, він вирішив докупити інше й зібрати комп’ютер самостійно. Він купив материнську плату за 100 у.о., процесор за 200 у.о., вінчестер за 150 у.о. і монітор за 300 у.о. Скільки у.о. заощадив Вася Чайник, якщо на третій секунді роботи його блок живлення спалив всі інші комплектуючі?

Перевірка домашнього завдання

 
Актуалізація вивченого матеріалу

  1. Які інструменти малювання використовують у середовищі графічного редактора?
  2. Як створюють та змінюють формат малюнків у середовищі текстового процесора?
  3. Чим відрізняються малюнки, створені у графічному редакторі та текстовому процесорі?
  4. Засоби для малювання в навчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч.

 Мотивація навчальної діяльності

 Додавання малюнків, які зберігаються у графічних файлах, використання піктографічних кнопок зробить інтерфейс вашого проекту більш цікавим і привабливим. На цьому уроці ви дізнаєтесь, як завантажити зображення як на етапі розробки інтерфейсу, так і під час виконання програми, налаштувати властивості піктографічної кнопки, а також як задавати кольори зображень за допомогою колірної палітри.

Вивчення нового матеріалу

У програмах часто використовують малюнки: ілюстрації, рухомі зо­браження, фони тощо. Деякі середовища програмування мають засоби, які забезпечують додавання готових зображень до програмного коду або створення й форматування малюнків у самій програмі. Наприклад, у на­вчальному середовищі створення та виконання алгоритмів Скретч ви ви­користовували такі засоби для роботи з графікою:
  • змінювали образи об’єктів, завантажуючи їх із бібліотеки;
  • малювали об’єкти у вбудованому графічному редакторі;
  • виконували побудову зображень виконавцем, вказуючи у програмно­му коді команди групи Олівець.
Середовище програмування містить засоби для роботи з гра­фічними зображеннями. На формах можна розміщувати малюнки, які збережені в зовнішніх файлах. Компоненти екранної форми, які ви­користовують для розміщення графічних об’єктів, містяться на пане­лі компонентів. Для вставлення контейнера, до якого додають малюнок із файла, на формі розміщують компонент Image 
Фізкультхвилинка 

Робота за комп'ютером

Завдання. Створити проект, під час виконання якого на формі з’являється кілька кнопок з назвою квітів. Після вибору кнопки з’являється зображення відповідної квітки, після вибору наступної кнопки попереднє зображення зникає, а з’являється відповідне до обраної кнопки. Додати на форму елемент напис, який містить описання відповідної квітки. 

Рефлексія

       1. Що було для вас складним?

2. Що далося вам легко?

3. Оцініть свою роботу на уроці.

Підсумок уроку

  1. Як у проектах, розроблених у середовищі програмування Lazarus, розміщують графічні зображення на формі? Яке їх призначення?
  2. Які засоби передбачені в середовищі програмування, щоб додані на форму малюнки не спотворювались, збільшувались, імітували рух?

 Домашнє завдання

Змінити створений у класі проект, розмістити на формі поле з розкривним списком. Зміна зображення відбувається залежно від вибраного значення у списку.

Немає коментарів:

Дописати коментар