Тема уроку. Підготовка звіту та презентації проєкту.
Цілі:
ü навчальна: вдосконалювати
навички захищати власний навчальний проект;
ü розвивальна: сприяти розвитку
пам’яті, уваги, логічного мислення, інформаційної культури; розвивати прийоми
розумової діяльності (абстракція, узагальнення, аналіз, синтез, порівняння);
ü виховна: виховувати
повагу до учасників проекту, кмітливість, уміння працювати в команді.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань,
нестандартний урок.
Форма проведення: робота над проектами.
Захист проектів
Можливі варіанти активного захисту проектів
Під
активною захистом розуміється такий захист, коли всі учасники навчальної групи
в явній (висловлювання вголос) або неявній (заповнення різних стандартних бланків)
формі беруть участь в обговоренні проекту. Вибір форми захисту визначається
особливостями групи, відносинами, які склалися в ній в процесі спільного
навчання.
1-й варіант —
«чорне і біле опонування»
Суть варіанту — по
кожному проекту вибираються чорний і білий опоненти, які повинні відзначити
недоліки та переваги проекту.
Переваги
ž Дуже часто
опоненти висловлюють цінні пропозиції, побажання.
ž Кожен буває в ролі
як «чорного», так і «білого» опонента і намагається оцінювати розроблені
проекти з позитивної і негативної точок зору.
Недоліки
ž Чорні опоненти
соромляться вказувати на недоліки розроблених проектів або роблять занадто
формальні зауваження.
ž Виникають проблеми
в оцінці змістовної частини проекту.
2-й варіант —
«Побудова дерева набутого досвіду»
Суть
підходу — після кожного проекту учасник обговорення має повісити листочок на дерево
досвіду (тобто вказати, що найбільш цінне для себе він побачив у цьому
проекті).
За
такої організації захисту доцільно на дошці зобразити дерево, до якого учні
прикріплюють стікери. На стікері повинно бути вказане прізвище учня і що
цінного він побачив у цьому проекті.
Переваги
ž Забезпечується
активна колективна робота групи: усі члени групи беруть участь в обговоренні
усіх проектів.
ž Є можливість
узагальнити дані за всією групою.
Недоліки
ž Учителеві буває
важко коментувати результати спільної роботи групи: потрібно дуже швидко
оцінити подані матеріали, узагальнити відомості про набутий досвід.
3-й варіант —
«Заповнення листа побажань»
Суть
підходу: після захисту кожного проекту учасники обговорення пишуть побажання слухачеві,
який виконав проект, – як позитивні, так і негативні.
Лист
побажань може заповнюватися як у паперовому, так і в електронному варіантах.
Його приблизна форма може бути наступною:
Лист побажань
Автор проекту
Назва проекту
Що сподобалося |
Які виникли
запитання |
Автор побажання
___________________ Побажання:
________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання,
пропозиції __________________________________ Запитання,
пропозиція __________________________________ |
Автор побажання
___________________ Побажання:
________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання,
пропозиції __________________________________ Запитання, пропозиція __________________________________ |
Автор побажання
___________________ Побажання:
________________________ ___________________________________ ___________________________________ |
Автор запитання,
пропозиції __________________________________ Запитання,
пропозиція __________________________________ |
Переваги
ž Кожен слухач
отримує в письмовому вигляді побажання, пропозиції, запитання до свого
проектом.
Недоліки
ž Потрібна значна
кількість часу.
ІІІ. Підсумки уроку
Оцінювання
учнівських робіт.
Підсумки уроку
Виконай вправу
Домашнє завдання
Опрацювати матеріал уроку
Виконай вправу
Немає коментарів:
Дописати коментар