неділя, 25 квітня 2021 р.

8 клас Урок 61


Тема уроку. Розвязування компетентнісних задач



Організаційний момент 

Любі діти, добрий день!

Зичу праці і старання!

А ще, друзі, всім бажаю

Сил, натхнення на весь день! 

Розминка (Логічні задачі) 

Актуалізація вивченого матеріалу 

Вивчення нового матеріалу 
Компетéнтність — проінформованість, обізнаність, авторитетність. Компетентність у перекладі з латинської competentia означає коло питань, у яких людина добре обізнана, має знання та досвід. Компетентність також визначається як набута у процесі навчання інтегрована здатність особистості, яка складається із знань, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці при розв’язанні компетентнісних задач. 

Компетентнісні задачі з інформатики можна розглядати як тип технологічних задач, для яких обов’язковим є застосування ІКТ, як засобу розв’язування. Під задачею розуміється система, обов‘язковими компонентами якої є опис технологічної ситуації з опорою на раніше засвоєні технологічні знання чи особистий досвід учня, та вимогу, тобто опис шуканого, обо‘язковими елементами якого виступають: - запитання, спрямовані на виявлення вже сформованих чи набуття нових технологічних знань; - завдання, що містять вимоги щодо виконання технологічних операцій:  управління: учень структурує потрібні дані для пошуку розв’язку; Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає сім етапів діяльності учнів: 
 пошук даних: учень формує стратегію розв’язування задачі, планує свою роботу при виконанні завдання, добирає умову пошуку для розв’язування завдання, співставляє результати пошуку із метою, здійснює пошук даних в Інтернеті); 
 визначення: ідентифікація даних: учень розуміє умову задачі, правильно ідентифікує поняття, деталізує запитання, знаходить у тексті задачі відомості та дані, які задані в явному чи неявному вигляді; 
 передавання повідомлень: учень у разі потреби архівує дані, адаптує повідомлення для конкретної аудиторії, створює підсумковий документ акуратно та презентабельно. Розв’язування компетентнісних задач зазвичай передбачає такі етапи діяльності учнів: 
 створення: учень враховує особливості призначення підсумкового документа, добирає середовища опрацювання даних, стисло і логічно грамотно викладає узагальнені дані, обґрунтовує свої висновки;
 оцінка: учень правильно шукає відомості у базі даних, вибирає ресурси згідно з сформульованими чи запропонованими критеріями; 
 інтеграція: учень порівнює і співставляє відомості із кількох джерел, виключає невідповідні та несуттєві відомості та вчасно зупиняє пошук. 
1. З якою метою людина планує свою діяльність? 
2. У якій послідовності пропонували вам розв’язувати задачі на уроках математики? А на уроках фізики? 
3. Які алгоритми ви використовували під час створення графічних зображень, комп’ютерних презентацій?

Поміркуємо 
1. Виконати змістовий аналіз формулювання задачі. 
2. Знайти необхідні відомості. 
3. Побудувати інформаційну модель. 
4. Вибрати засоби опрацювання даних. 
5. Опрацювати дані. 
6. Подати результати розв’язування задачі. 

Алгоритм розв’язання компетентнісних задач учнями: 
Завдання 1
Родина із трьох чоловік — батьки та дитина 12 років — планує подорожувати до різних міст України. Потрібно визначити, подорож яким транспортом буде дешевшою — потягом чи автомобілем, обґрунтувати вибір транспорту й маршруту. Необхідні дані знайти в Інтернеті для маршрутів: Хмельницький — Київ, Побудувати діаграму, на якій відобразити вартості поїздки до вказаних міст автомобілем і потягом. 
Зробити висновки (рекомендації) щодо подорожей. 

Створити презентацію із результатами досліджень та висновками. 
1. Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти. 
2. Вказати URL-адреси використаних пошукових служб. 
3. Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей. 
4. Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані. 
Вказівки до виконання купейним і плацкартними вагонами Укрзалізниці. 
Вказівки до виконання автомобілем; 
Розрахувати суму, яку витратить сім'я для подорожі: кількість квитків та їхні ціни; 
вказати відстань між містами, норму витрат пального та його ціну; 
Створити й використати електронну таблицю, в якій на одному аркуші: 
1. Вказати, яку діаграму доцільно побудувати для порівняння результатів. 
2. Зробити висновки щодо найдешевшої подорожі. 
3. Визначити кількість слайдів презентації? Яких?
4. Описати, які програми використано для виконання завдань?

 Див. відеоурок 

Фізкультхвилинка 
Робота за комп'ютером 
Виконати Завдання 1
Релаксація
ХВИЛИННА М'ЯЗОВА РЕЛАКСАЦІЯ (зробіть це самі і навчіть тих, хто поруч). Розслабте м'язи чола, підборіддя, «відпустіть» куточки рота. Розслабте плечі. Поверніть голову вправо–вліво, нахиліть її в різні боки. Струсіть кисті рук. Зосередьтеся на виразі свого обличчя і положенні тіла: пам'ятайте, що вони відображають ваші емоції, думки, внутрішній стан.
Підсумок уроку 
Домашнє завдання
Виконати завдання 2
Завдання 2 "Фермер"
 Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70% своєї земельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збирається звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту. 1. Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці та потрібну суму на закупку розсади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожну наступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості. Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Дім і сад» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. 
Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор.




Немає коментарів:

Дописати коментар